Kaip uždirbti iš akcijų? Vienuolikta dalis

Vienuolikta dalis

Kaina. Pats svarbiausias klausimas investuotojui. Tai investavimo alfa ir omega. Tai sėkmė ir nesėkmė, tai džiaugsmas ir liūdesys, tai burbulas ir sprogimas, tai gerbūvis ir Didžioji depresija.

Visas investuotojo gyvenime sukasi tik apie vieną kainą. Šis vienas mažas skaičiukas nulemia investuotojo gyvenimą.

Bet išmintingas investuotojas žino, kas yra kaina ir žino ką daryti, kad ne ji lemtų jo gyvenimą. Kaina gali lemti tik taktinį sprendimą pirkti ar parduoti, bet ne daugiau. Kaina. Kas tai?

Ginčas dėl kainos, dėl teisingos kainos, dėl geros kainos vyksta nuo pat bet kokios rinkos atsiradimo pradžių. Nuomonių ir teiginių labai daug. Dažniausiai visi teisūs:

„Kaina – tai kiek gali sumokėti didelis kvailys.“

„Per krizę kainų indeksai nukrito keliais šimtu punktų. Bendrovių vertė dėl to nė kiek nesumažėjo. Skirtumas atsirado dėl kito investuotojo noro mokėti už tą akciją.“

„Tai, už ką Jūs mokate dabar neverta nieko. Vertę sudaro dividendo dydis palyginus jį su vyriausybinių obligacijų pajamingumu.“

„Jūs klystate. Tai verta tiek, kiek kitas už akciją sumokės. Bet jei nėra norinčių pirkti, tai tai neverta nieko.“

„Bet tai duoda pajamas.“

„O jei akcijos neduoda pajamų?“

„Jos turi aktyvų.“

„Akcijos kaina biržoje dažniausiai nepriklauso nuo pačios bendrovės.“

„Kaina yra paklausos ir pasiūlos kreivių susikirtimo taškas“.

Mes nebandysime čia pateikti savo kainos versijos, nemanome, kad galime būti teisesni už visus kitus.

Tik manome, kad jei investuotojas negali pasakyti kodėl jis moka  būtent tokią kainą, o ne kitokią, tai jis apskritai nesupranta apie ką kalba.

Biržoje toks ginčas atrodo taip. Pirkėjai turi savo kainą ir ją paskelbia. Tai paklausos kaina (BID price).

Pardavėjai turi savo kainą ir paskelbia. Tai pasiūlos kaina (ASK price).

Tai investuotojų ginčas arba derybos vyksta kiekvieną sesijos sekundę. Taip vyksta nuolatos.

Pirkėjai nori pirkti už kiek galima žemesnę kainą, pardavėjai nori parduoti už kiek galima didesnę kainą. Kol jie nesutaria, tol nebūna jokio sandorio, tol neturime akcijos kainos.

Turime tik geidžiamas kainas.

Pirkėjas turi pasirinkimą arba palaukti, kol kainos kris dar labiau, arba mokėti didesnę kainą. Pardavėjas turi pasirinkimą laukti, kol kainos dar kils, arba parduoti už pirkėjo kainą.

Pasirinkimas priklauso nuo situacijos rinkoje. Bulių rinkoje pirkėjai skubės mokėti už pardavėjo siūlomą kainą, kol ji nepakilo dar labiau.

Meškų rinkoje pardavėjai skubės parduoti už pirkėjų kainą, kol kainos nenukrito dar labiau.

Todėl tai ką matome kotiravimo juostoje yra kaina, kurią sutarė pirkėjas su pardavėju ir sudarė sandorį. Šiuo metu kaina yra psichologinis reiškinys.

Tai momentinė pusiausvyra tarp pirkėjų ir pardavėjų. Kitą sesijos momentą jau matysime visai kitą pusiausvyrą. Gal iš čia ir kilo teiginys, kad akcijų kainų grafikai parodo masių psichologijos dinamiką.

Mes sutinkame su tokiu teiginiu.

Tai kas gi ta kaina? Tai suma, kurią konkrečiai Jūs manote esant tinkama sumokėti už konkrečią akciją. Tačiau toks žinojimas neduodamas iš karto.

Kaip uždirbti iš akcijų? Vienuolikta dalis
Kainos grafikas

Toks žinojimas atsiranda po nuodugnios analizės. Akcijos ir pačios rinkos analizės. Kam to reikia?

Tam, kad uždirbtumėte. Jūs, pavyzdžiui, padarėte bendrovės analizę ir žinote, kiek verta mokėti už akcijas.

Darote biržos analizę, ir visų pirma matote kokia kaina mokama už tas akcijas rinkoje. Jei kaina mokama didesnė, gal neverta pirkti. Bet jei kaina mokama mažesnė, Jūs gaunate to ko norite, geras akcijas su nuolaida.

Tai tik paprastas paaiškinimas, bet apie esmę.

Kituose straipsniuose mes rašysime apie bendrovių analizavimą, įvertinimą ir kitus reikalingus dalykus.

Kiti straipsniai.

Parašykite komentarą

%d bloggers like this: