Ketvirtadienis, 18 balandžio, 2024
JAV

Tesla Inc

Kompanija Tesla, Inc. užsiima visiškai elektrinių transporto priemonių, energijos gamybos ir kaupimo sistemų projektavimu, plėtra, gamyba ir pardavimu. Tai taip pat teikia transporto priemonių aptarnavimo centrų, kompresorių stočių paslaugas, kuria savarankiško vairavimo įrangą. Bendrovė veikia per šiuos segmentus: automobilių ir energijos gamyba bei saugojimas.

Automobilių segmentas apima elektrinių transporto priemonių projektavimą, plėtrą, gamybą ir pardavimą. Energijos generavimo ir saugojimo segmentas apima stacionarių energijos kaupimo produktų ir saulės energijos sistemų projektavimą, gaminimą, montavimą, pardavimą ir nuomą bei saulės energijos sistemų pagamintos elektros energijos pardavimą klientams.

Gamyklos:

Production LocationVehicle Model(s)Production Status
Fremont FactoryModel S / Model XActive
 Model 3 / Model YActive
Gigafactory ShanghaiModel 3 / Model YActive
Gigafactory Berlin-BrandenburgModel YActive
Gigafactory TexasModel YActive
 CybertruckTooling
Gigafactory NevadaTesla SemiPilot production
TBDTesla RoadsterIn development
TBDRobotaxi & OthersIn development
Šaltisnis: Tesla.com

Bendrovė kuria energijos kaupimo produktus, skirtus naudoti namuose, komerciniuose objektuose ir komunalinėse vietose. Kompaniją 2003 m. Liepos 1 d. Įkūrė Jeffrey B. Straubelis, Elonas Reeve’as Muskas, Martinas Eberhardas ir Marcas Tarpenningas. Jos pagrindinė būstinė yra Palo Alto, Kalifornijoje.

Tesla Inc įkurta kaip Tesla Motors Inc. Inžinierių grupė degė noru įrodyti pasauliui, kad elektra varomi automobiliai gali būti geresni, saugesni ir smagesni. Šiandien Tesla ne tik automobilių gamintoja. Kompanija taip pat specializuojasi atsinaujinančios švarios energetikos ir elektros elementų bei baterijų gamyboje, siekdama, sumažinti CO2 taršą iki nulio.

Tesla Inc

2008 m. į rinką paleidžiamas pirmasis masinės gamybos, pilnai elektra varomas sportinis automobilis Roadster; paskui ėjo sedanas Model S, pradėjęs Model _ liniją.

Automobiliai gaminami JAV, Kalifornijoje, Fremont fabrike. Dukterinės kompanijos PowerwallPowerpack ir Solar Roof užsiima elektros energijos gamybos ir laikymo sprendimais.

Nevadoje jau pastatytas Gigafactory 1 ir gamina elementus automobiliams. Gigafactory 2 Niujorko valstijoje gamina fotovoltinius elementus. Kinijos Šanchajuje statomas Gigafaktory 3. Kaip žinia, Tesla Inc CEO Elon Musk yra idėjų generatorius, tad apibūdinti Tesla kaip vien tik automobilių gamintoją būtų ne visai korektiška.

Pajamų pasiskirstymas pagal sektorius:

Tesla Inc
Pajamos pagal sektorius

Tesla Inc finansai

Kompanijos finansuose 2022 metais jau matome reikšmingus pasikeitimus. Kompanija jau generuoja tokius pinigų srautus, kad jais gali finansuoti kapitalines investicijas, kurios taip pat reikšmingai išaugo, bei generuoti Grynąjį pelną. Pardavimo pajamų augimo tempas stabilus. O 5 metų tempas siekė net 47.27% vidutiniškai kasmet. Retai kompanijai tas pasiekiama. Aišku, tai netruks ilgai.

Teigiamas EPS buvo tik paskutinius 3 metus. O jo vidutinis augimo tempas siekia net 315%. Ateityje taip laukiam EPS augimo, nes 2022 m. grynasis pajamingumas siekė net 15.4%. Investuotojai rinkoje taip pat laukia didelių kompanijos pelnų. PEG rašymo metu lygus 2.78.

Bendrasis pelningumas yra tas rodiklis, kuris mums ir duoda Tesla veiklos proveržį ir leidžia generuoti pelnus. Automobilių gamybos sektoriaus Bendrasis pajamingumas yra neįtikėtinai aukštas ir yra apie 30%. Konsoliduotas Bendrasis pajamingumas kiek mažesnis, tačiau vis tiek aukštas gamybinei kompanijai.

Balanso rodikliai taip pat neįtikėtinai pagerėjo. 2022 m. vidutinis turto pelningumas ROAA siekia net 17.38%. Apyvartinis kapitalas teigiama, balansas viršija 14 mlrd. USD. Kritinis likvidumas – 1.53. Skolų kompanija dar turi ir turės, tačiau 2022 m. Ilgalaikės skolos net 8 kartus mažesnės už Grynąjį pelną.

Matosi, kad itin gerų veiklos rezultatų padėjo pasiekti gerai suorganizuotas visas konvejeris. Pinigų apyvartos ciklas yra <1, Atsargų apyvartumas neviršija 7 dienų.

Jei kompanijos savininkai norėtų parduoti akcijas ir investuoti šiandien į JAV 10 m. VVP ir gauti tokią pat grąžą, kaip ir kompanija davė 2022 metais, tai akcijas turėtų parduoti po 100 USD. Tai rodo, kad fiksuoto nerizikingo pajamingumo atžvilgiu Tesla akcijos yra pervertintos.

Visas analizės investicinio įvertinimo rezultatas atrodo labai gerai:

Scoreboard
Analysis Results Scoreboard

Tesla Inc akcijos

Kompanijos akcijos listinguojamos NASDAQ biržoje nuo 2010 m. liepos mėn. Trumpinys yra TSLA. Nuo 2020 m. gruodžio 21 d. kompanijos akcijos įtrauktos į S&P 500 indeksą.

Nuo 2020 m. rugpjūčio 31 d. Tesla kompanijos akcijos prekiaujamos jau po 5:1 splito (padalijimo). O 2022 m. rugpjūčio 25 d. atliktas dar vienas 3:1 akcijų splitas. Kai jos tapo prieinamos daugumai, jų kaina pradėjo kilti kaip ant mielių. Iš čia matome aukštus prekybinius rodiklius.

Vien akcijos kainos standartinis nuokrypis siekia net 189%. P/E-60, o beta-2. GRAPES metodu apskaičiuota kaina siekia 116 USD. Kainą sumažino išaugusios bazinės palūkanos.

Taigi, tokios kompanijos akcijas jau galima pirkti. Tik įvertinus jos riziką, kiekį portfelyje turėti nedidelį. Didinti tik sumažėjus svertiniam svoriui ir jei veiklos rezultatai neprastėja.

Mūsų metodu apskaičiuota kaina perspektyvoje gali kilti nuo 12% iki 40% vidutiniškai kasmet.

Tesla Inc

Techninė analizė

Tesla puslapis investuotojams

Daugiau JAV kompanijų akcijų


Klausimams

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.