5+1 žingsniai investuoti į rinkos lyderius
Visada geriausia investuoti į rinkos lyderius. 5+1 žingsniai. Tai konservatyvaus, tačiau nuosaikiai pelningo ir nuosaikiai rizikingo investavimo pasirinkimas. Ir darbo, taip sakyčiau, ne per daugiausiai. Rinkos lyderiu galima pasirinkti ir brangiausią prekės ženklą (brand’ą) valdančią kompaniją. Ko jums ne lyderis? Ir tokį nesunku rasti…
Paimi iš šio sąrašo 5-ias pirmas kompanijas ir suinvestuoji savo sunkiai uždirbtus pinigus pensijai šalia Sodros. Ir ką mes matome tame sąraše? O džyzus, visos 5 kompanijos yra Technologijų sektoriaus. O lyderis tai tik vienas!!! Tą ir renkamės. Ką turime? Teisingai! Apple. Na tarsi dar kažkas tuo abejojo.
Važiuojam toliau. O ten Gėrimų sektoriaus gigantas Coca-Cola. Tas irgi nieko nestebina. Gera kompanija. Imam.Trečia kompanija yra iš Laisvalaikio ir Pramogų sektoriaus. Disney kompanijos pasirinkimas taip pat nieko negali stebinti.
Ketvirta kompanija gali pasirodyti kiek netikėta investicine prasme. Tai Automobilių ganybos sektoriaus kompanija iš Japonijos – Toyota. Šio sektoriaus akcijos labai tinka spekuliavimui, bet ne investavimui. Tačiau mes gi žinome „Toyota – jėga!” ir neignoruojam, visų pirma dėl to, kad laikomės strategijos disciplinos ir investuojam į brangiausius brandus.
Nedaug nuo Toyotos atsilieka kitas mus dominantis rinkos lyderis, save kažkodėl restoranu save vadinantis Laisva kasa, McDonald’s. Ir bonusas – šešta kompanija. Ir čia dabar visą strategiją verčiam aukštyn kojomis. Pasiimam sektorių, kuris „pristato” mažiausiai kompanijų į šį sąrašą.
Atsakingas investavimas
Tabako gaminių sektorius pristato tik vieną Marlboro prekės ženklą. O ir šis brandas priklauso kompanijai Philip Morris International. Ir dar yra toks dalykas, kaip atsakingas investavimas. Tai investavimo maniera, kai investuotojai nesirenka cigaretes, alkoholį, ginklus gaminančių kompanijų akcijų, net jei ir investicijų grąža žadama aukštesnė. Nesidomim ir mes.
Tada ima Transporto sektoriaus akcijas. Čia jų tik dvi. UPS su $12.6 mlrd. vertės prekės ženklu ir FedEx su $8.2 mlrd. vertės prekės ženklu. Ir pasirenkame ne lyderį, o pigesnį prekės ženklą turinčią kompaniją. Iš čia ir strategijos pavadinimas „5+1”.
Sumetam į lentelę, ką turim:
Kompanija | Brendo vertė, mlrd | Kapitalizacija, mlrd. | Pajamos, mlrd | Bendrasis pelningumas, % | ROE, % | Akcijos kaina, dabar, $ |
Apple | $205.5 | $886.8 | $265.6 | 38.34 | 48.18 | 198.45 |
Coca-Cola | $59.2 | $218.89 | $31.86 | 63.05 | 36.65 | 50.64 |
Disney | $52.2 | $254.93 | $59.43 | 44.94 | 19.92 | 139.25 |
Toyota | $44.6 | $203.03 | $278.45 | 18.01 | 9.81 | 125.37 |
McDonald’s | $43.8 | $157.43 | $21.03 | 51.30 | – | 204.51 |
FedEx | $8.2 | $42.88 | $65.45 | 71.77 | 16.59 | 166.33 |
Kaip ir tikėjomės, Toyota pelningumo rodikliai žemiausi, bet artimi pramonės šakos vidurkiui. Ir tas jau gerai. O McDonald’s kompanijos Nuosavas kapitalas neigiamas. Kas irgi labai gerai kompanijai, generuojančiai didelius pinigų srautus.
Tesla prekės ženklo šimtuke nėra…