Amazon – brangiausias prekės ženklas pasaulyje. 10 metų iššūkis

JAV koncernas Brand Finance suskaičiavo, kad Amazon priklauso brangiausias pasaulyje prekės ženklas. Jis įvertinamas nei daug, nei mažai $150.8 mlrd. Ataskaita apie 500 kompanijų prekės ženklus pateikta kaip tik per Davos forumą. Jame puikuojasi visi mums žinomi prekės ženklai su “kainomis”.

Žinomiausios informacinių technologijų kompanijos Apple prekės ženklas įvertintas $148.3 mlrd. Nuo jo kiek atsilieka Google prekės ženklas, įvertintas $120.9 mlrd.

Kompanija Prekės ženklo vertė 2018 (2017)
Samsung $92.2 mlrd. (6)
Facebook $89.7 mlrd. (9)
AT$T $82.4 mlrd. (4)
Microsoft $81.2 mlrd. (5)
Verizone $62.8 mlrd. (7)
Walmart $61.5 mlrd. (8)
ICBC $59.2 mlrd. (10)

Vienų kompanijų kilimą, o kitų kritimą Brand Finance CEO David Haigh aiškina tuo, kad prekių ženklo vertę didina verslo diversifikavimas. Tokios kompanijos, kaip Amazon ir Microsoft turi didelį potencialą augti dar labiau, nes jų verslas plečiasi.

 

Tačiau tokios kaip Apple ir Walmart savo prekės ženklų vertę gali sumažinti, nes dirba siaurame sektoriuje, kuris, didėjant globalizacijai, augant technologijoms ir konkurencijai, gali tapti apskritai nišiniu.

Į pirmą 50-ką patenka daug gerai žinomų prekės ženklų: BMW (17(16), $41.8 mlrd.); Disney (31(23), $32.6 mlrd.); Coca-Cola (38(26), $30.4 mlrd.); McDonald’s (45(61), $24/9 mlrd. ir kitos. Net General Electric yra pekiasdešimtuke.

O Disney prekės ženklas laikomas net stipriausio prekės ženklu pasaulyje. Po jo eina Visa ir Ferrari.

Lietuviškų prekės ženklų sąraše nerasta.

10 metų iššūkis

Prekės ženklų pasiskirstymo pagal šalis 10 metų dinamika:

Amazon - brangiausias prekės ženklas pasaulyje. 10 metų iššūkis
Šaltinis: Brandfinance.com

 

Šaltinis: Brandfinance.com

Facebook Komentarai
%d bloggers like this: