APB Apranga Akcijų Analizė
APB Apranga grupė yra mažmeninės prekybos lyderė Baltijos šalyse. Plėtoja nuosavus prekybos tinklus: Apranga, Aprangos galerija, Mados Linija.
Grupė taip pat pagal franšizės kontraktus valdo įvairių pavadinimų parduotuves, tarp kurių yra tokie prekės ženklai, kaip Zara, Zara Home, Massimo Dutti, Bershka, Boss, Pull and Bear, Stradivarius, Oysho ir kiti. Grupę sudaro 169 parduotuvės, 200 prekės ženklų, 24 dukterinės įmonės, 3-ose šalyse (Lietuva, Latvija, Estija), virš 2 000 darbuotojai.
Kompanija ir prekių ženklai gerai žinomai Lietuvoje. Pagal dydį ir parduotuvių plotą neturi konkurentų. Parduotuvių skaičius pagal šalis ir Pelnas, tenkantis vienam kv. metrui:
Pajamų pasiskirstymas pagal segmentus:
Finansai
2023 m. kompanijos pajamos augo 11%. Tačiau 10 m. laikotarpio vidutinis metinis pajamų augimas sumažėjo iki 7.15%. Tačiau su kaštais kompanija vis dar tvarkosi sunkiai. Bendrosios ir Administracinės sąnaudos sudaro virš 80% Bendrojo pelno. O šio pajamingumas per metus sumažėjo dėl išaugusios savikainos, bet vis dar geras.
Bet va Grynasis pajamingumas išlaiko žemėjančią tendenciją ir 2023 m, buvo vos 6.20%. Kas, mūsų manymu, yra labai mažai. Kompanijos pelno dinamika nestabili. Pastarųjų 10 metų EPS vidutinis metinis augimo tempas padidėjo iki 4.15%, o pastarųjų 5 metų EPS vidutinis metinis augimo tempas pakilo net iki 16.47%. Labai norėtųsi ir ateityje matyt tokį augimo tempą.
Kompanijos finansai valdomi prisiimant atitinkamą riziką. Visų įsipareigojimų dalis Nuosavame kapitale pakilo iki 151% (dėl ilgalaikės nuomos įsipareigojimų). Tačiau kompanija jau nebeturi skolų kredito įstaigoms.
Nepaskirstyto pelno vidutinis metinis augimas siekia 6.28%, o jo rentabilumas yra net 33.23%. Kompanija pelningai investuoja nepaskirstytą pelną ir vėl uždirba. 10 metų vidutinis ROAE yra 19.63%. O va tokia grąža yra visai padori.
Pinigų srautai kol kas nedžiugina. Grynieji pagrindinės veiklos pinigų srautai nekylantys, o pernai net mažėjo. FCF taip pat be aiškios tendencijos, o pinigai sąskaitose pastaruosius metus linkę mažėti. 10 m. laikotarpio vidutinis metinis akcijos Buhalterinės vertės augimas yra vos 4.09%. Čia norėtųsi spartesnio augimo.
F_Score rodiklis yra 6. Tai investicinis rodiklis. Aukštesniam pasiekti sutrukdė sumažėję Kritinis likvidumas ir Bendrasis pajamingumas.
Jei kompanijos savininkai norėtų parduoti akcijas ir investuoti šiandien į Lietuvos 10 m. VVP ir gauti tokią pat grąžą, kaip ir kompanija davė 2023 metais, tai akcijas turėtų parduoti po 6.45 EUR (akcijos kaina rinkoje ra6ymo metu – 2.67).
Investicinis įvertis:
APB Apranga akcijos
Bendrovė nuo 1997 metų listinguojama Nasdaq Vilnius vertybinių popierių biržoje. Nuo 2005 metų – įtraukta į Baltijos Oficialųjį prekybos sąrašą. Trumpinys (ticker) APG1L.
Kompanija neturi dividendų mokėjimo politikos Nežiūrint to, lig šiol vidutinis metinis dividendų augimas siekė 5.18%. Paskutinio dividendų mokėjimo dividendinis pajamingumas buvo 8.76%. Nėra garantijos, kad dividendai bus mokami ateityje.
Todėl belieka tikėtis akcijos kainos kilimo. Kainos Standartinis nuokrypis siekia 21%, beta rodiklis buvo 1.42. Tai pakankamai ‘svyruojanti’ akcija su normaliu Vilniaus biržai likvidumu. PEG yra labai patrauklus, 0.71. Equity risk premium rašymo metu sumažėjo iki 3.81%. Tikrai nedidelė premija, bet prie 10 m. laikotarpio kainos CAGR, lygaus 0.23%, premija jau patraukliau atrodo.
GRAPES metodu apskaičiuota kainos perspektyva sumažėjo iki 6.17 EUR. Grahamo skaičius lygus 2.79. Šis skaičius yra kainos kanalo, kurio viršutinė riba daugiau nei 10 metų yra 3 EUR, viduje. Mūsų metodu apskaičiuota perspektyva taip pat ne tokia optimistinė:
Trečių šalių įvertinimai ir prognozės
Dirbtinis intelektas:
2023 metai Aprangai nebuvo lengvi. Metai, paženklinti geopolitinės įtampos, infliacijos ir vartotojų nuotaikų svyravimų, atnešė iššūkių visoms mažmeninės prekybos įmonėms. Nepaisant to, Apranga sugebėjo ne tik išlaikyti savo pozicijas, bet ir žengti keletą žingsnių į priekį.
Pagrindiniai 2023 m. veiklos rezultatai:
- Apyvarta: Grupės apyvarta 2023 m. pasiekė 21 mln. EUR, tai šiek tiek daugiau nei 2022 m. Šis augimas rodo įmonės atsparumą sunkioms rinkos sąlygoms.
- Plėtra: Nepaisant sudėtingos aplinkos, „Apranga” tęsė savo plėtros planus. 2023 m. atidarytos kelios naujos parduotuvės, o internetinės prekybos platforma ir toliau augo.
Kainos prognozė ir perspektyvos:
- Trumpalaikė: Trumpalaikėje perspektyvoje Aprangos akcijų kaina greičiausiai išliks gana stabili. Rinkos neapibrėžtumas ir infliacijos spaudimas gali lemti tam tikrą atsargumą investuotojų tarpe.
- Ilgalaikė: Ilgalaikėje perspektyvoje Aprangos perspektyvos išlieka teigiamos. Įmonė turi stiprų prekės ženklą, lojalią klientų bazę ir patyrusią vadovų komandą. Be to, kompanija nuolat investuoja į inovacijas ir plėtrą, o tai turėtų leisti jai išlaikyti savo lyderio pozicijas Baltijos šalių tekstilės prekybos rinkoje.
Žvilgsnis su šypsena:
Nors „Aprangos” veiklos rezultatai 2023 m. buvo geri, sunku tiksliai prognozuoti, kur kryps įmonės akcijos kaina. Galime tik pasakyti, kad jos, kaip ir madingi drabužiai, gali patirti ne vieną pakilimą ir nuosmukį. Visgi, „Apranga” išlieka solidaus augimo įmonė, kuri, panašu, nepasiduos net ir audringiausioms mados tendencijoms.
Valueinvesting.io konsensusas:
TA konsensusas:
Išvados
Analizė rodo, kad kompanijos akcijos gali būti įdomios Sumaniam investuotojui. Ir geriausia jas pirkti visada tik per korekcijas, siekiant padidinti investicijos pelningumą. Ir geriausia akcijas portfelyje kaupti palengva, kol veiklos rezultatai mus tenkina. Todėl būtina nuolat atidžiai stebėti veiklos rezultatus.