Didžiausias nykštukas tarp autopramonės milžinų. Tesla sėkmė

Per 100+ metų autopramonės rinkoje įvyko daug istorinių pokyčių. Ir dabar, atrodo, rinka grįžta prie savo ištakų. Prisiminkime, kad elektromobilis buvo sukurtas anksčiau už karbiuratorinį automobilį. Istorija apsuko ratą ir rinkoje matome pokyčius. Taip, vidaus degimo varikliai savo ciklą baiginėja. Rinkos žaidėjai persistumdo, keičiasi užimamos rinkos dalis. Nykštukams užauga alkūnės ir prastumdo milžinus.

Palyginus su kitomis autopramonės kompanijomis, Tesla yra visiškas naujokas. Bet priešingai nedrąsiems naujokams, Tesla su Elon Musk priešakyje įsiveržė į rinką su trenksmu. Proveržio būta tokio stipraus, kad šiandien kompanija tapo didžiausia autopramonės kompanija pagal rinkos kapitalizaciją. O E. Musk – 5-tas Forbes milijardierių sąraše.

Tesla akcijų kaina rinkoje taip sparčiai kilo, kad š.m. vasaros pabaigoje teko mažinti jų kainą rinkoje, didinant akcijų kiekį (5:1 split). Rašymo momentu akcijos kaina per metus pakilo 898%, per 5 metus – 4 472%, per visą kotiravimo istoriją – 46 886%. Autopramonės kompanijų akcijų kainos tokiais kilimais nėra pasižymėjusios nė karto.

Didžiausias nykštukas tarp autopramonės milžinų. Tesla sėkmė
TSLA, 1M

Vertinant pagal rinkos kapitalizaciją, Tesla gerokai lenkia Toyota kapitalizaciją. Bei yra daug didesnė nei Volkswagen, Daimler, Ferrari, BMW, Honda ir General Motors kapitalizacijos drauge sudėjus. Ir gali būti, kad Tesla tik tuo ir pirmauja. Juk Tesla kapitalizacija ne 17 kartų didesnė nei paskutinių 12 mėn. pardavimo pajamos.

Tuo tarpu Toyota kapitalizacija siekia vos 0.6 karto jos metinių pajamų. O pagal parduotų automobilių ir pajamų santykį, Tesla akcijų kaina išpūtė beprotišką burbulą. Praėjusiais finansiniais metais Tesla pardavė apie 400 000 automobilių. Kai Toyota per tą patį laikotarpį pardavė 10.5 mln. automobilių – tiek Tesla nepardavė per visą savo istoriją.

Tačiau jei į Teslą žiūrėsime ne kaip į automobilių gamintoją, o į technologijų kompaniją, tai jos rodiklius, tikriausiai, reikėtų gretinti su Apple rodikliais. Taip žiūrint, Tesla akcijų kainos burbulas rinkoje gerokai sumažėja…

Didžiausias nykštukas tarp autopramonės milžinų. Tesla sėkmė
Šaltinis: Statista

Akcijų rinka

Tai kaip dabar su tomis akcijomis? Burbulas ar ne? Pirkti ar parduoti? Investuoti dabar ar palaukti? Mūsų atliktas tyrimas kaip tik prieš pat splitą parodė, kad pirkti tuo ar šiuo momentu perkant kompanijos akcijas, pirminis investicijos įvertinimas (ne visai tas pats, kas investicijos grąža) yra labai ir labai mažas.

Dėl ko mes neskubam rekomenduoti pirkti Tesla kompanijos akcijų. Tačiau matant tokį investuotojų susidomėjimą bei kompanijos pelningumo rodiklių gerėjimą, likti abejingiems šios kompanijos atžvilgiu visiškai neįmanoma.

Didžiausias nykštukas tarp autopramonės milžinų. Tesla sėkmė
TSLA, 1D

Šiuo metu akcijų kaina susidūrė su stipriu pasipriešinimu, kurį galėjo suformuoti ir investuotojų atšalimas, kainai pasiekus beprotiškas akcijas. Be to, atsiranda pagunda išsigryninti pelną ir parduoti dalį per splitą gautų akcijų. Todėl artimiausiu metu tikėtis naujo kainos spurto nevertėtų. Nors kas ten tą Teslą žino…

Šaltinis: Statista
Patinka turinys? Palaikykite turinio kokybę Apie Investavimą Paprastai Patreon!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

%d bloggers like this: