Penktadienis, 6 gruodžio, 2024
JAV

Frontline Plc

Frontline Plc yra viena iš pasaulyje didžiausių ir žinomiausių naftos tanklaivių savininkų ir operatorių. Įmonė buvo įkurta Norvegijoje 1984 m. kaip Frontline AB ir specializavosi naftos produktų gabenimu laivais visame pasaulyje. Dabar kompanija registruota Kipre.

Pagrindinės Frontline Plc veiklos apima:

  1. Naftos tanklaivių eksploatavimas: Frontline Plc savininkai ir eksploatavo didžiulį laivų parką, skirtą naftos produktų transportavimui. Jų laivai veikė tarptautiniu mastu, perveždami naftos produktus iš naftos telkinių ir perdirbimo įmonių vartotojams visame pasaulyje.
  2. Laivybos logistika: Įmonė teikė logistikos paslaugas, susijusias su naftos produktų gabenimu. Tai apima krovinių terminalų valdymą, laivybos maršrutų planavimą ir kitas logistines paslaugas.

Būtina paminėti, kad aukšta naftos kaina gali paveikti Frontline Plc pelną ir veiklą, nes jos verslo sėkmė priklauso nuo naftos ir jūrų transportavimo pramonės sąlygų.

Kompanijos laivyną 2022 m. gale sudarė 70 laivų, kurių bendras pajėgumas yra maždaug 13.1 mln. DWT (dedveito tonažas). O 2023 metų pradžioje kompanija turėjo gauti dar du naujai pastatytus laivus.

Veiklos sektoriai:

1. Voyage charter. Reiso nuoma yra sutartimi paremta laivo nuoma, o apmokėjimas joje nustatomas remiantis krovinio tonos tarifu, rečiau fiksuotu mokesčiu. Nuomininkas prisiima atsakomybę už krovinį ir kitus niuansus. Sutarties ir faktinis apmokėjimas gali skirtis. Todėl pajamų prognozės peržiūrimos ir atnaujinamos visą laivybos nuomos sutarties galiojimo laikotarpį. Laivybos nuomos sutartyje pajamų pripažinimas prasideda tuo momentu, kai laivas pradeda įkrauti krovinį.

Visus laivo ir laivybos kaštus dengia nuomotojas, todėl sutartyje svarbu nurodyti, kurie kaštai atitinka sutarties sąlygas. Tada tuos kaštus padengs nuomininkas. Jis naudojasi laivu tiek, kiek jam reikia.

2. Time charter. Tai tokia nuoma, kai laivas nuomojamas konkrečiam laikui. Į sutartį įeina tokios laivo charakteristikos kaip greitis. Nuomotojas tokiose sutartyse turi teisę neleisti laivui plaukti į tam tikrus uostus, regionus, negabenti sutartyje nurodytų krovinių. Laivo ir laivybos išlaidas dengia nuomotojas.

3. Administrative income. Administraciniai pajamų šaltiniai apima pajamas, gaunamas iš susijusiųjų šalių ir trečiųjų šalių laivų komercinio ir techninio valdymo bei naujos laivybos priežiūros mokesčių iš susijusiųjų ir trečiųjų šalių.

4. Kiti pajamų šaltiniai. Kiti pajamų šaltiniai susiję supelno gavimu iš laivų pardavimo; pinigų srautais, susijusiais su bylų nagrinėjimu (įskaitant draudimo ir teisinių ieškinių sutarčių vykdymą); pelno ir nuostolių dėl sutarčių nutraukimo prieš sutarties termino pabaigą, kurie apskaitomi panaikinant nuomojamo turto teisės naudojimo vertę ir nuomos įsipareigojimą, su pelnu ar nuostoliu, pripažįstamu dėl skirtumo; pelno ir nuostolių iš dalijimosi pajamomis ir kitų pajamų dalijimosi susitarimų, kai bendrovė yra laikoma pagrindiniu pagal nuomos sutartis ir kelionės pajamos ir išlaidos yra registruojamos kaip grynosios pajamos ar nuostoliai, su būtinomis korekcijomis, kurios kyla dėl pajamų dalijimosi susitarimo.

Pajamos pagal sektorius:

Pajamos pagal sektorius
Pajamos pagal sektorius

Finansai

2022 metai akcininkų susirinkimas padidino Įstatinį kapitalą iki 600 000 000 USD (600 mln. akc. po 1 USD).

10 metų vidutinis metinis visų Pajamų augimas siekia net 9.54%. Tai labai geras augimo tempas. Grynasis pelningumas 2022 metais viršijo 33%. Gaila, bet kompanijos metinė pelno dinamika yra labai nestabili – nuostolių metus keičia pelno. Tai nėra Sumanaus investuotojo akcija.

Bet teigiamais metais Grynasis pajamingumas būna aukštas, išsilaiko gerokai virš 12%. Bendrasis pajamingumas irgi yra aukštas, tik pageidautume labiau stabilumo jame. Tačiau akivaizdu, kad kompanija verslą vykdo labai gerai. Turto ir Nuosavybės pajamingumas tokiai dideliai kompanijai yra aukštas. Mums tai patinka.

Kaštų ir skolų padengimas Bendrajame ir Veiklos pelnuose yra žemiau Sumanaus investuotojo kritinė ribos. Vien tik Ilgalaikių skolų padengimui 2022 m. grynuoju pelnu užtektų 0.22 metų. Kritinis likvidumas – >2. Bankroto rizikos Z-Score – beveik 5. Tai labai aukšti rodikliai, rodantys, kad turime reikalą su stiprias pozicijas rinkoje užimančia kompanija.

Jei kompanijos savininkai norėtų parduoti kompaniją ir pinigus investuoti į JAV 10 metų trukmės Iždo obligacijas bei gauti tokią pat grąžą, kaip ir kompanijos, tai akcijas turėtų pardavinėti po 56 USD (rašymo metu kaina rinkoje siekė 16.49 USD).

Investicinio įverčio rezultatas:

Investment scoreboard
Investment scoreboard

Frontline Plc akcijos

Kompanijos akcijos prekiaujama NYSE ir Oslo biržose su trumpiniu (ticker) FRO.

Bendrovė nesuperka Nuosavų akcijų rinkoje, tačiau moka solidžius dividendus. JAV kotiruojamų akcijų dividendinis pajamingumas rašymo metu yra beveik 10%. Oslo biržoje kotiruojamų akcijų dividendinis pajamingumas yra 16%. Akcijos kaina kronomis yra 168.26 NOK. Bet turime atkreipti dėmesį, kad mokamų dividendų dydis turi tendenciją mažėti. Per 10 metų dividendai mažėjo vidutiniškai po 25% kasmet.

Akcijų standartinis nuokrypis (YoY) 27%. Sąlyginai tai nerizikinga akcija. Ypač su beta 0.27. GRAPES metodu apskaičiuotos kainos perspektyva yra 27 USD. Savo metodu apskaičiuotos kainos perspektyvos neteikiame, nes tai nėra taip vadinama Sumanaus investuotojo akcija.

Tuo tarpu jūsų portfelyje gali būti šios akcijos dėl diversifikavimo ir galimų pinigų srautų iš dividendų. O jei jūs mėgstate transporto ir ypač laivybos kompanijų akcijas, tai šios tikrai neblogas pasirinkimas. Tuo labiau, kai mūsų apskaičiuotas PEG rodiklis yra 0.41 – labai geras rodiklis. O Akcijos rizikos premija rašymo metu yra 1.94%.

Techninė analizė:

Kompanijos puslapis

Daugiau JAV akcijų.

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.