Siuntų bendrovės – verslo cikliškumo pranašės

Verslo cikliškumas

Naujausi siuntų tarnybų ketvirtiniai rezultatai skatina investuotojus iš naujo įvertinti šio sektoriaus įmones. Šis sektorius yra gana cikliškas, kadangi gabenamų siuntų kiekiai ženkliai priklauso nuo įmonių aktyvumo ir vartotojų polinkio išlaidauti.

Taip pat yra aiškiai matomas sezoniškumas – didžiausi siuntų kiekiai stebimi šventiniu laikotarpiu (įprastai paskutinį metų ketvirtį).

Dėl aršios konkurencinės aplinkos šiame sektoriuje vyksta nuolatinė konsolidacija, kuri lėmė situaciją, kai rinkoje liko keli stambiausi žaidėjai – UPS (UPS), FedEx (FDX), DHL ir TNT (TNTE).

Šių metų pradžioje FedEx pranešė, jog sutarė už 4,4 mlrd. EUR įsigyti TNT Express, nepaisant to, jog prieš kelis metus rinkos priežiūros komisija neleido UPS perimti TNT. Ar šis sandoris bus patvirtintas, vėliausiai sužinosime gruodžio 8 d.

Nepaisant įmonių cikliškumo, siuntų tarnybos pasižymi reguliariai išmokamais dividendais. Pavyzdžiui, FedEx akcijos yra įtrauktos į didžiausią dividendines įmones apimantį ETF fondą Vanguard Dividend Appreciation ETF (VIG), kuris atrenka mažiausiai 10 metų kasmet dividendus kėlusias bendroves.

UPS jau daugiau kaip 45 metus akcininkams kasmet išmoka dividendų, o FedEx – apie 13 metų.

Siuntų tarnybas, kaip ir kitas transporto paslaugų bendroves, ženkliai veikia naftos kaina. Dėl šios priežasties siuntų gabenimo įmonės nuolatos stengiasi diegti naujoves, kurios sumažintų kuro sąnaudas.

Verta atkreipti dėmesį į tai, jog trumpuoju laikotarpiu teigiamai įmonių rezultatus veikia nuo praėjusių metų rudens daugiau nei per pusę sumenkusi naftos kaina. Rezultatus taip pat veikia ir valiutų kursų svyravimai.

Pastaruoju metu JAV doleris kilo kitų valiutų atžvilgiu, Kinija devalvavo savo valiutą, o Europos centrinis bankas, siekdamas išvengti defliacijos, ir toliau „spausdina“ pinigus.

Įmonių naujienos ir svarbūs įvykiai

Šio mėnesio viduryje FedEx (FDX) paskelbė analitikų prognozių nepateisinusius ketvirtinius rezultatus ir apie 1,9% apkarpė visų metų pelno prognozę. Įmonė pranešė, jog siuntų kiekiai neatitiko prognozių, nors įprastai, FedEx teigimu, praėjęs ketvirtis būna pakankamai užimtas.

Tuo tarpu FedEx pabrėžė, jog ruošiamasi svarbiausiam metuose švenčių sezonui – samdoma 10% daugiau darbuotojų nei jų buvo pernai tuo pačiu laikotarpiu.

Be to, užsimenama, jog nuo kitų metų pradžios siuntų gabenimo kainos kils vidutiniškai 4,9%. Didžiausią dalį (>70%) pajamų FedEx gauna JAV rinkoje, o pelningiausiai veikiantis įmonės padalinys (FedEx Ground) išvežioja keliais mažo dydžio ir pašto siuntas.

FedEx jau kelerius metus vykdo 1,7 mlrd. USD išlaidų mažinimo programą, kuri daugiausiai nukreipta į senų lėktuvų atnaujinimą. Tikimasi, jog tiek nauji lėktuvai, tiek nauji sunkvežimiai bei krovininiai automobiliai vartos mažiau kuro, kas atsipirks ilguoju laikotarpiu.

United Parcel Service (UPS) ketvirtinius rezultatus turėtų paskelbti spalio 27 d. ir tik tada galėsime sužinoti naujausius įmonės pasiekimus. Nepaisant to, įmonės rengtos prezentacijos leidžia kiek geriau suprasti padėtį bendrovėje.

Šiuo metu UPS skiria didelį dėmesį siuntų paskirstymo centrų modernizavimui ir krovininio transporto maršrutų optimizavimui. Nors įmonė sparčiai plečiasi visame pasaulyje, tačiau JAV generuojama apie 75% pajamų.

Įmonė prognozuoja, jog pardavimai 2016-2019 m. augs 5-7% ribose, o pelnas, tenkantis vienai akcijai (angl. EPS), augs 9-13% tempu. Įmonė tikisi, jog šiemet pavyks pasiekti viršutinę prognozuojamo 5,05-5,30 USD pelno akcijai ribą.

Be to, šiemet pardavimai turėtų išaugti apie 3%, o veiklos pelningumas turėtų siekti 5-9%. Ilguoju laikotarpiu didžiausio augimo tikimasi sulaukti iš elektroninės ir tarptautinės prekybos sektorių.

Rugpjūčio mėn. pradžioje Deutsche Post DHL (DPW) apkarpė visų metų pelno prognozę po to, kai įmonės paskelbti ketvirtiniai rezultatai nuvylė dėl darbuotojų, reikalaujančių didinti atlyginimus, streiko ir sudėtingo programinės įrangos atnaujinimo viename iš įmonės padalinių.

Su darbuotojų sąjunga buvo susitarta ir įmonė galės naujus darbuotojus samdyti, mokėdama mažesnes algas, tačiau dėl sudėtingo programinės įrangos diegimo, kurio gali būti ir atsisakyta, šiais metais įmonė gali susidurti su apie 300 mln. EUR papildomomis išlaidomis.

TNT Express (TNTE) naujausius ketvirtinius rezultatus skelbs spalio 26 d., tačiau jau spalio 5 d. rengiamame neeiliniame akcininkų susirinkime bus aptariamas FedEx siūlymas perimti įmonę, mokant 8 EUR už akciją. Šiuo metu įmonės akcijų kaina svyruoja ties 7 EUR.

Nepaisant akcininkų sprendimo, rinkos dalyviai laukia ES priežiūros tarnybos leidimo įgyvendinti šį sandorį. Šis sprendimas vėliausiai gali būti paskelbtas gruodžio 8 d.

Manoma, jog TNT Express perėmimas leistų FedEx sumažinti išlaidas ir geriau konkuruoti Europos rinkoje su UPS bei DHL. Dėl šios priežasties rinkos priežiūros institucijos gali pažiūrėti į šį sandorį palankiau nei į atmestą UPS ir TNT susijungimą, kadangi FedEx bei TNT susijungimas ne sumažintų, o padidintų konkurenciją regione.

Kad galėtume geriau pamatyti bendras viso sektoriaus tendencijas, atkreipkime dėmesį į metinius didžiųjų bendrovių pardavimų ir grynojo pelningumo pokyčius. Verta atkreipti dėmesį į tai, jog FedEx fiskaliniai metai baigiasi gegužės mėn.

Šio sektoriaus lyderiai – FedEx, UPS ir Deutsche Post DHL – demonstruoja nuosaikų 2-5% (met./met.) pardavimų augimą, tačiau TNT Express pardavimai rodo aiškią mažėjimo tendenciją.

Tuo tarpu grynojo pelningumo rodikliai leidžia įvertinti, kaip įmonei sekasi generuoti pelną. UPS grynasis pelningumas ženkliai svyruoja, tačiau pastaraisiais metais buvo didžiausias ir siekė 5-8%.

Tuo tarpu TNT Express veikla jau ketverius metus iš eilės yra nuostolinga dėl ženklių vykdomos restruktūrizacijos išlaidų ir įvairių nuostolių nurašymų.

Įmonių palyginimas

Šaltiniai: LHV bankas, tnt.com, dpdhl.com, investors.ups.com, fedex.com, bloomberg.com.

Didesnis UPS (UPS) veiklos pelningumas neliko nepastebėtas investuotojų, kurie už šios bendrovės akcijas yra linkę mokėti daugiau nei už konkurentų akcijas, remiantis paskutinių 12 mėn. P/E rodikliais.

Apytiksliai 20 siekiantis P/E rodo, jog rinkos dalyviai sieja didelius lūkesčius su šios įmonės ateitimi. Tačiau verta atkreipti dėmesį, jog UPS įsiskolinimas (D/A rodiklis) yra gerokai didesnis nei konkurentų, kas didina riziką, jei pasaulio ekonomikos augimas iš tiesų gerokai sumažėtų arba prasidėtų dar viena finansų krizė.

Nepaisant to, matome, jog UPS akcijų kaina pastaraisiais metais sugebėjo atsispirti korekcinėms nuotaikoms, kurios slėgė konkurentų akcijų kainas. Tuo tarpu TNT Express akcijų kainą pastaraisiais metais ženkliai kėlė FedEx bandymas perimti šią bendrovę.

Investicinės galimybės

Apžvalgoje nagrinėtų įmonių akcijas galima lengvai rasti didžiosiose akcijų biržose. United Parcel Service (UPS) ir FedEx (FDX) akcijas galima rasti JAV akcijų biržose, o likvidžiausas Deutsche Post (DPW) akcijas (eurais) galima rasti Vokietijos biržoje. Tuo tarpu TNT Express (TNTE) likvidžiausios akcijos (eurais) yra Amsterdamo biržoje

Dėl itin mažo tokias paslaugas teikiančių bendrovių skaičiaus rinkoje nėra tik tokias įmones apimančio ETF fondo. Nepaisant to, FedEx ir UPS sudaro beveik 19% JAV transporto įmones apimančio ETF fondo iShares Transportation Average ETF (IYT). Tačiau verta atkreipti dėmesį į tai, jog šis ETF nepasižymi itin dideliu likvidumu.

Siuntų tarnybų verslas yra sudėtingas ir reikalauja nuolatinių investicijų, tačiau pastaruoju metu smukusios išlaidos kurui ir ilgojo laikotarpio perspektyvos, siejamos su elektroninės prekybos augimu bei vis labiau atsiveriančiomis besivystančiomis valstybėmis, leidžia įmonių ateitį vertinti gana optimistiškai.


Parengta LHV banko, remiantis įmonių (tnt.com, dpdhl.com, investors.ups.com, fedex.com) ir fondų valdytojų (sectorspdr.com, ftportfolios.com, personal.vanguard.com, ishares.com) skelbiamais duomenimis bei užsienio žiniasklaida (Barrons.com, Reuters.com, Finance.Yahoo.com, Bloomberg.com). Šis straipsnis yra informacinio pobūdžio ir nereiškia rekomendacijos pirkti ar parduoti minimus vertybinius popierius.

Facebook Komentarai

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: