Vartotojų pasiutpolkė, arba kasininkų divertismentas IV

Ketvirtas apie cikliškumą. Temų bus daug, tekstų turbūt šimtas, tikslas vienas – kad galėtumėt pasirūpint savim ir uždirbt pinigų senatvei ar dar kam. Skirt daug laiko tam nereikia, kai kažką žinai. 

Kalbėjom apie verslus ir jų tipus, jų sentimentą ir indeksus – gana. Pereisim prie vartotojų.

Su vartotojais viskas paprasta – jei jie bus nusiteikę pozityviai, tai leis pinigus; jei ne tai, taupys. Jei jie leis pinigus, bus gerai visiems: verslai uždirbs daugiau, žmonių pajamos augs ir ratas suksis. 

Kaip suprasti, ką mąsto vartotojai? Lengva! Visa informacija yra vieša, pateikiama labai suprantamai ir pasako labai daug. Vėl apie indeksus, bus keiksmažodžių, kitaip nemoku.

Beveik kiekvienoje ekonomiškai svarbioje valstybėje vykdomos vartotojų apklausos. Tos apklausos turi pavadinimą. Vartotojų Sentimentas (Consumer Sentiment). Realiai šitie duomenys pasako ar žmonės ruošiasi laikyt babkes po čiužiniu, ar eis į jų leist. Apklausų dalyviai atsako į klausimus apie jų finansinę situaciją dabar ir apie jų požiūrį į ateitį. Klausiama ar planuoja didelius pirkinius ir t.t.

Yra du komponentai (vėl): Dabartinių sąlygų (Current Conditions Index) ir Lūkesčių (Expectations index). Lūkesčių indekso duomenys veda ir gali nuspėti pagrindinio indekso kryptį ateityje.

Šitas nebus ilgas, nes viskas kaip ir aišku. Kai vartotojų sentimentas pasiekia piką ir pradeda kristi, mes ruošiamės lėtėjimui, kai pasiekia dugną ir apsisuka galima spėti, kad blogiausia jau praeityje.

Nauda? Ta pati: investicijų valdymui, verslams, paskolų ir pirkinių „taimingui“ ir t.t.

Norit pirkt akcijas, pasižiūrit šituos ir šį bei tą suprasit. Nėra viskas taip paprasta, bet apie panaudojimą praktikoje parašysiu po kokio šimto rašliavų.

Peace

Straipsnio Autorius yra Vaidotas Segenis. Neredaguotą postą galite perskaityti čia.

Facebook Komentarai
%d bloggers like this: