AB Utenos trikotažas Akcijų Analizė
AB Utenos trikotažas yra didžiausia ir viena moderniausių trikotažo produkcijos gamybos įmonių Vidurio ir Rytų Europoje. Kompanija lėšas uždirba gamindama trikotažo gaminius, iš darbo rūbų gamybos ir trikotažo gaminių mažmeninės prekybos. Daugiausiai lėšų gaunama iš trikotažo gaminių gamybos; tai sudaro beveik 88% nuo visų pajamų.
Pagrindiniai kompanijos klientai yra Vakarų Europoje. Lietuvoje bendrovė parduoda tik apie dešimtadalį visos produkcijos. Be užsakomosios gamybos, „Utenos trikotažas“ kuria ir vysto nuosavą prekių ženklą – UTENOS. Įvertinus iki šiol parduotų UTENOS gaminių kiekį, kiekvienas Lietuvos gyventojas turėtų dėvėti bent po 2 gaminius (Utenos trikotažas).
Pajamų pasiskirstymas:
Finansai
Kompanijos pajamų dinamika turi mažėjimo tendenciją. Nors 10 metų laikotarpio vidutinis metinis pajamų augimas vis dar teigiamas ir siekia vos 1.00%. Ir bendrovė jau ketverius metus iš eilės dirba nuostolingai. Ir priežasčių toli ieškoti nereikia.
Stipriai mažėja kompanijos Bendrasis pelningumas. 2023 m. jis buvo vos 8.20% arba 1.816 mln. EUR. Ir šių pajamų nebeužtenka padengti kaštams. Vien Bendrosios ir Administracinės sąnaudos daugiau nei 3 kartus viršija Bendrąjį pelną. Pelnams nėra iš kur atsirasti.
Kitas momentas, Atsargų kiekis didesnis už Bendrąjį pelną. Toks jausmas, kad kompanija gamina ‘į sandėlį”. Gali būti, kad marketingas yra viena iš silpnųjų kompanijos grandžių. Apyvartinis kapitalas 2023 m. buvo neigiamas. Vien Prekybos gautinės sumos sudaro net 76% nuo Bendrojo pelno.
AB Utenos trikotažas finansai valdomi prisiimant riziką. Visi įsipareigojimai sudaro net 592% Nuosavo kapitalo. Smarkiai išaugo finansinių skolų poreikis. O Ilgalaikių skolų einamųjų metų dalis neigiamu Veiklos pelnu nepadengsi. Taip pat nepadengsi ir palūkanų.
Investicijos į Ilgalaikį turtą, per 10 m. vidutiniškai dar nieko neuždirba. Nors Grynieji pagrindinės veiklos pinigų srautai pernai buvo teigiami, bendrai, jų tendencija yra žemėjanti. Pinigų sąskaitose nedaugėja. FCF dar buvo teigiami, bet taip pat su ryšiai išreikšta mažėjimo tendencija. Grynieji pinigų srautai buvo neigiami.
10 m. laikotarpio vidutinis metinis akcijos Buhalterinės vertės mažėjimas buvo -2.75% vidutiniškai kasmet. Bankroto rizikos koeficientas Z yra tragiškas, vos 0.54. F_Score rodiklis 3. Tai neinvesticinis rodiklis. Suprantama, kad negalima investuoti į nuostolingai dirbančią kompaniją.
Investicinis įvertis super neigiamas:
AB Utenos trikotažas akcijos
Bendrovės akcijos listinguojamos NASDAQ Vilnius biržoje, Baltijos Papildomajame prekybos sąraše. Trumpinys UTR1L.
Nežiūrint į neigiamą investicinį įvertį, investuotojai rinkoje moka net 8.35 EUR už kiekvieną FCF eurą. Vidutinė akcijos apyvarta yra labai maža. Kainos Standartinis nuokrypis siekia 6%, beta 0.41. Deja, tokie žemi rodikliai nereiškia, kad akcija sąlyginai nerizikinga. Tai reiškia, kad prekyba tiek sekli, kad geriau poziciją apeiti per kilometrą.
10 m. akcijos kainos CAGR buvo, kas gana keista, 3.68%. Bet tai labai mažai, kad ką nors sudomintų. O kainos perspektyvos įverčiai įvairiais metodais rodo, kad ilgalaikėje perspektyvoje, jei esami Veiklos rodikliai išlieka nekintantys, t.y. blogėjantys, akcijos kaina artėja prie nulio. Ką ir dabar matome kainos grafike.
Valueinvesting.io konsensusas:
TA konsensusas:
Išvados
Akivaizdu, kad negalima investuoti į kompaniją, nuolat dirbančią nuostolingai. Gal būt, kažkada ateityje pamatysime daug geresnius kompanijos veiklos rezultatus. O kol kas einam ieškoti geresnių kompanijų savo investicijoms. Ir, patikėkite, tokių kompanijų yra ir daug yra.
O AB Utenos trikotažas vadybai palinkėsime auginti pardavimus ir kiek galima efektyviau mažinti visus kaštus. Čia nėra arba-arba. Čia reikia dirbti ties abiem atvejais.
You must be logged in to post a comment.